sobota, 5 kwietnia 2014

Szklarnia - ciąg dalszy..

Dziś kontynuowałem budowę szklarni. Zamontowałem szyby i poliwęglany na dwóch bokach oraz wejście na jednym z nich. Początkowo miałem w planach zrobić drzwi po obu stronach ale jednak stwierdziłem, ze po jednej stronie będą drzwi a po drugiej dwa (ewentualnie jedno) otwierane okno o wymiarach ok 130 x 130cm. Częściowo zaimpregnowałem konstrukcję choć jeszcze nie całą. Strasznie długo schodzi przy takich detalach. Jeszcze zostało zaimpregnować resztę konstrukcji, popiankować i posilikonować łączenia okien i szyb oraz zamontować zawiasy i zamki na otweiranych oknach. No i oczywiście folia na dach wraz z obróbkami.
Na sam szczyt pójdzie kątownik pcv 40x40mm na całą długość szklarni. Na nim będzie się naciągać folia na szczycie. To będzie taka kalenica całej konstrukcji. Na krawędziach spadu planuję zrobić rynny którymi będę zbierał wodę z dachu do beczki - będzie dobra do podlewania.
   Zakupiłem już folię na dach. 5 sezonowa folia zbrojona siatką. Pytałem o taką w centrum ogrodniczym - niestety nie mieli , ale sprzedawca chwalił, że wytrzymują nawet do 10 lat i nie wiotczeje pod wpływem gorąca. Znalazłem na allegro i kupiłem. Zobaczymy czy będzie taka dobra. Poniżej fotki zrobione przed momentem, czyli ok 21:20.




  Ziemia którą widać na pierwszym zdjęciu też specjalnie zamówiona do szklarni.

A poniżej folia na dach. Na zdjęciu wygląda bardzo delikatnie ponieważ jest niemalże całkowicie przeźroczysta - nie jest matowa czy w jakikolwiek sposób barwiona. I jest naprawdę grubsza niż klasyczna folia tunelowa.



2 komentarze:

  1. Super! czekam na kolejne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio przyjacielu mam taki natłok zajęć, że nie wiem kiedy uda mi się wszystko zakończyć...

    OdpowiedzUsuń