niedziela, 4 marca 2018

Początek sezonu 2018


   Po bardzo długiej nieobecności wracam! Nie wszystkie rośliny udało się przezimować - głównie ze względu na brak odpowiedniego miejsca. Wyczekujemy wiosny i wtedy okaże się, które rośliny przetrwają a którym się nie udało. Najbardziej na oku mam tu baobaby oraz delonix regia - pozostałe nawet niedawno zaczęły się budzić - dobry znak ponieważ na horyzoncie dobre prognozy i ocieplenie - miejmy nadzieję, że wiosna zawita i nie pozwoli wedrzeć się zimie.
      W końcu lutego wysiałem pomidory, papryki chili i kilka egzotyków.
Wśród papryk chili dwie odmiany - jolokia bhut brzoskwiniowa oraz  carolina reaper - najostrzejsza papryka świata niedawno "zdetronizowana" przez odmianę dragon breath.
Pomidory:
-Lemon plum - cytrynowy
-Jersey devil
-koktajlowy czarny
-koktajlowy serduszka

   Z braku światła musiałem tymczasowo zrobić dodatkową półkę na południowym oknie. Miejsce które zostało zostanie wykorzystanie do wysiewu eukaliptusów.

Wysiew pomidorów i papryk na parapecie

Dodatkowa półka na południowym oknie

carolina reaper, jolokia bhut, pomidory


Pomidor Jersey devil i lemon plum


   Wysiane razem z pomidorami albizje julibrissin już się pięknie prezentują:

Albizie julibrissin

Siewki albizji julibrissin. Widać również wschodzącą brezylkę różową . Po prawej stronie w pomarańczowej doniczce mój egzotyczny debiut - "roślina cudów" o której zrobę osobny post.



2 komentarze:

  1. Wow, bardzo imponująco wygląda wysiew pomidorów i papryk. Widać, że ładnie rosną do słoneczka. Dobry pomysł z dodatkową półką przy oknie, podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł z półką tylko że mnie zona by z domu wyrzuciła z takim pomysłem

    OdpowiedzUsuń