niedziela, 4 marca 2018

Dillenia indica



    Dillenie indica już nie raz prezentowałem. Roślina, którą nie raz już spisałem na straty a jednak odżywała. Obecnie wygląda rewelacyjnie - przypomina nieco mango z pokroju. Powiedziałbym, że nie jest wymagająca jeśli chodzi o warunki ale nie znosi ich zmian. Niby bardzo tropikalna a jednak spasowały jej warunki nieco chłodniejsze - warunek, żeby nie zmieniać ich gwałtownie. Szklarnia to raczej niezbyt dobry pomysł - w dzień bardzo gorąco i dużo słońca a nocą spadki temperatury. Moja raczej nie znosi pełnego nasłonecznienia. Nie przelewać - podlewać bardzo ostrożnie i w małych dawkach. Pozwolić, aby ziemia nawet całkowicie przeschła./

Dillenia indica - zimowanie na poddaszu

Dillenia indica - słoniowe jabłko.

1 komentarz:

  1. Bardzo ładna roślinka, miałam kiedyś ją i niestety za dużo podlewałam i mi zwiędła :( Teraz wzięłam się za hodowanie eukaliptusa i jak na razie pięknie rośnie

    OdpowiedzUsuń