niedziela, 31 stycznia 2016

Cyphostemma juttae

    Cyphostemma juttae często pojawia się na tym blogu ale dziś chciałem zebrać w jedno kilka informacji na temat tej dziwnej rośliny.
   Roślina pochodzi z Namibii, jest sukulentem przystosowanym do warunków suchych i gorących.  Łuszcząca się cienka, biała kora chroni roślinę przed nadmiernym nagrzewaniem się w pełnym słońcu. Spokojnie wytrzymuje temperaturę 35 stopni Celsjusza i spadki do -2, dobrze jednak chronić roślinę przed działaniem mrozu. Jak każdy sukulent jest bardzo wrażliwa na przelanie - zatem podlewać należy bardzo ostrożnie i nie dopuszczać do pozostawania wody w podstawce (zdarzyło mi się tak, że straciłem w ten sposób "roślinę żółwia"). W naturze rośnie do 2 metrów wysokości choć rośliny te rosną bardzo powoli.

Poniżej zdjęcie sporego okazu z www.wikipedia.com

www.wikipedia.com


 Swój okaz wyhodowałem z nasion. Nasiona mogą bardzo długo kiełkować - podobno nawet do roku czasu. Mi za pierwszym razem nie udało się otrzymać roślinki z nasion ale za drugim podejściem wykiełkował bardzo szybko :)







     
W tej chwili roślina przeszła w stan spoczynku. Cyphostemma juttae zrzuca liście na zimę. Pomimo, że wygląda jak kikut to zauważalnie urósł od czasu kiedy zrzucił liście.




2 komentarze:

  1. Pięknie prezentuje się ta roślina. Skąd mogę wziąć nasiona? Chciałabym ją mieć u siebie w ogródku. Myślisz, że poradzę sobie z wyhodowaniem jej? Jest bardzo wymagająca?

    OdpowiedzUsuń
  2. Na twoim blogu masz bardzo ciekawe rośliny, muszę takie znaleźć i posadzić u siebie w ogródku. Jaką ziemię stosujesz do tego kwiatka? Wystarczy uniwersalna?

    OdpowiedzUsuń