środa, 17 grudnia 2014

Wiosna w środku zimy...

Dziś 17 grudzień. Zrobiłem troszkę porządków u roślin w domu więc zawsze jest okazja do kilku zdjęć i spostrzeżeń....




 Bananowiec Siam Ruby




Washingtonia robusta.





Calliandra eriophylla. Przekwitła kilka tyg temu - teraz widzę, że zawiązują się nasiona.  Obecnie znów pojawiły się pąki :) przyciąłem ja dziś żeby uzyskać ładniejszy pokrój, zmieniłem pożywke i przepłukałem korzenie:









Zmiana pożywki i po płukaniu korzeni...




Kuflik cytrynowy. Postał trochę na południowym oknie i zaczął puszczać nowe pędy.






Eukaliptus gunni w gruncie. Oszroniony przy -6 stopniach Celsjusza






Krótki jak do tej pory epizod zimy.....

2 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że ładne masz okazy. Ja z roślin egzotycznych posiałam parę dni temu passiflorę :) i czekam aż wyrośnie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passiflora jest trudna w wysiewie. Nasiona mają bardzo małą kiełkowalność - nie mogą długo leżeć. Raz próbowałem i się nie udało ale wysiałem tylko kilka nasion.

      Usuń