niedziela, 20 lipca 2014

Środek lata.

No i czas tak zleciał że mamy prawie środek lata - a przynajmniej wakacji. Wszystko wokół bujnie rośnie - zwłaszcza że ciepło i mokro.


Papryczki chili numex big jim.






Adansonia digitata - baobab afrykański w hydroponice.





Albicja julibrissin w gruncie


Albicja saman. Rada dla wszystkich - albicji nie trzymać w domu - od razu opadną liście. Próbowałem kilka razy. Szklarnia albo pod gołym niebem.



Anturium:



Baobab afrykański w szklarni:


Delonix regia - płomień afryki.



Eukaliptus cytrynowy




Eukaliptus śnieżny



Eukaliptus gunni



Kostrzewa sina



Kuflik



Mango


Eukaliptus śnieżny, mango, washingtonia robusta na tle pomidorów



Paulownia - nie rośnie ponieważ gleba jest nieodpowiednia.



Bulwa rośliny-żłówia. Już tworzą się spekania :)




Rzut na szklarnię:)




Washingtonia robusta z nasion - tegoroczna.





Costoluto fiorentino



Pomidory koktajlowe w tunelu:



Bawole serce - mój olbrzym:

5 komentarzy:

  1. Płomień Afryki- miłość ma.... Mam nasiona, przywiezione w strąku. Jeden strąk juz zlikwidowałam i mam 12 nasion. Twarde jak .holera ;) I tak główkuję, jak je wysiać? Czym zeskaryfikować? Poradzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skaryfikować delikatnie, potem moczyć całą noc w letniej wodzie i dwa trzy dni i masz roślinkę;)

      Usuń
    2. Ale czym skaryfikować? Próbowałam papierem ściernym i nic :/ I jeszcze jedno, czy nie trzeba ich wcześniej stratyfikować (w lodówce)? Jakiej ziemi najlepiej użyć? Sorry za pytania, ale ja jestem dopiero początkująca, więc Ty i Twój blog jesteście dla mnie skarbnicą wiedzy :)

      Mam jeszcze 3-letnią wanilię; na razie nie kwitnie. I kilka prób uzyskania daktylowca z nasion, własnoręcznie zerwanych- wyrósł mi jedynie jeden okaz :/

      Usuń
    3. Jeszcze jedno- jak na dzisiaj wygląda sprawa z Twoim płomieniem Afryki? Tzn. jak przeżywa zimowanie i czy szybko rośnie? Są z nim jakieś kłopoty?

      Usuń
    4. Ja skaryfikuję nacinając delikatnie skalpelem . Robię kilka nacięć - trzeba z wyczuciem. Jak później namoczysz to nasionko zacznie puchnąć kiedy wilgoć dostanie się do zarodka. Niekiedy też piłuje pilnikiem do paznokci - zależy jakie nasiona. Delonix Regia jak natniesz skalpelem czy jakąś żyletką i namoczysz to moment napuchnie bo ma twardą skorupke ale cienką (trudniej np. z baobabem). A Płomień Afryki zobacz na nowych postach ;)

      Usuń